Tegnsprogstolken.dk så dagens lys i september 2012 med ambition om at blive et friskt pust på tolkemarkedet. Ambitionen indebærer også, at I altid trygt kan regne med vores service. Med tiden har vi udviklet os til et firma med skyhøj dækningsgrad, hurtig og sikker kommunikation både internt og eksternt, høj faglighed, og et godt arbejdsmiljø. I dag har vi 11 fastansatte og 4 timelønnede tegnsprogstolke. Ydermere er der to kontorpersonale, som sørger for at driften kører optimalt i tæt samarbejde med tegnsprogstolkene og kunderne.

Dækningsgrad: Vi kan fremvise en dækningsgrad på 99,9 % i 2014 og 99,7 % i 2015. De flotte tal har været mulige på grund af vores netværk af gode samarbejdspartnere, som har hjulpet os, når det har brændt på. Vi kan umuligt gøre det helt alene. Derfor gør vi meget for at bevare og pleje vores gode forhold med vores mange samarbejdspartnere, som har hjulpet os rigtig meget.

Hurtig og sikker kommunikation: Vi bestræber os altid efter at kommunikere hurtigt og sikkert for at sikre os, at vi altid kan servicere vores kunder og ansatte, så de altid føler sig trygge og glade. Det bevirker også, at vi kan minimere risiko for misforståelser og fejl.

Høj faglighed: Vi investerer massivt i faglighed hos vores medarbejdere for at sikre os, at vi altid har alle de nødvendige kompetencer til at håndtere forskellige situationer og udfordringer. Vores investering gør, at vi er rustet til at klare enhver tænkelig tolkesituation. Vi investerede over 250.000 kr på faglig udvikling af vores ansatte i 2015. Det giver omkring 20.000 kr pr. medarbejder. Vores tolkestab består af meget erfarne og pålidelige tolke med en gennemsnitsanciennitet på over 7 år, hvilket er højt i tolkebranchen. Tallet skal være stigende for hvert år, da vi bestræber meget på at fastholde vores dygtige og loyale medarbejdere.

Godt arbejdsmiljø: Vi har en række sociale og faglige tiltag i firmaet, som gør, at vi er en tættømret enhed på 17 ansatte. Vi kender hinanden rigtig godt, og har det godt sammen. Det smitter af på vores kunder. Det handler om at, servicen skal komme indefra. Derefter er resten som ringe i vandet, der spreder sig i den positive retning til glæde for vores kunder, interessenter, samarbejdspartnere og andre. Det er også en del af vores vigtige fastholdelsesplan. Vi går langt for at sikre, at vores tolke har lyst til at blive i firmaet i rigtig mange år, og være med til noget spændende og sjovt.

Vi forsøger altid at forbedre ovenstående fokuspunkter, og det skal holde os forandringsparate og modne til nye tider, da tolkebranchen er meget dynamisk, hvor kravene og behovene skifter hele tiden.

 

Vores logo:

tegnsprogstolken_logo

Vores logo er lidt usædvanligt, men der er selvfølgelig en mening bag det. De to bobler skal forestille de to verdener (døve og hørende), som vi formidler mellem. Overlapningen af de to bobler skal forestille vores position mellem de to verdener. Den lille og store boble afspejler vores slogan ”lille firma, stor service”. Den blå farve er lig med soliditet, troværdighed og tillid.

Logoet er kreeret af André Jensen – Firehill.dk